Kiderült: Cseke Péter és Szente Vajk vezeti az új zenés színházat
Az új színház 2025 januárjában nyílik meg.
Az új színház 2025 januárjában nyílik meg.
140 éves az Operaház, ugyanakkor sok borús felhő árnyékolja be ezt az évfordulót: a főigazgató újbóli kinevezése körüli vitáktól kezdve, a sztrájkon át a forrásmegvonásokig sok fájó pontot találunk.
Az Operaház főigazgatója a Facebook-oldalán fejtette ki véleményét Hegyi Iván véleménycikkéről.
Az intézmény szerint az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezetének vezetője súlyos károkat okoz állításaival
El voltam keseredve a közösség miatt, mert tudom, mennyire fontos lett volna a változás – fogalmazott az opera-énekesnő.
A nézők mögé lopózva, a magasból látszik leginkább, hol vagyunk, mi az értelme ennek az egésznek.
Háromszakaszos bérnövekedés fog megvalósulni a kulturális intézményben.
Ókovács Szilveszter is kommentálta az eseményeket.
Nem tetszett neki a Carmina Burana-előadásba beékelt szünet, kilépett a produkcióból Bogányi Tibor. A főigazgató szerint az utolsó pillanatban kapta a hírt, de megoldották a pótlást.
Engem különösebben nem zavar, ha kevesebb közpénz és több büfébevétel tartja el az Operát.
„Vittem fel hátizsákban egy üveg pezsgőt és műanyag poharakat, így a koccintás is megvalósulhatott azokkal, akik fel tudtak jutni” – meséli a szilveszteri bordaléneklés részleteit a főigazgató.
A rögtönzött kórusnak Varga Mihály pénzügyminiszter is tagja volt.
Baleset, életműdíj, lemondás, visszalépés, menesztés, újrázás, triplázás – volt itt minden.
Az ünnepi videó két főszereplőjének háttértörténete már önmagában is megindító: a Magyar Állami Operaházban táncoló orosz származású Starostina Kristina és férje, az ukrán nemzetiségű Kekalo Iurii helyzete ugyanis cseppet sem könnyű a két éve tartó háború árnyékában.
Az operaénekes szerint jót tesz az újítás mindennek, így bizonyos területeken változást és reformokat várt volna.
Tizenhárom éve nem tudnak eredményes sztrájkot összehozni, és ez most is így lesz.
A film által a nézők beleláthatnak a művészek megfeszített munkájába: a próbákba, az előadásokba, a backstage titkos világába és az alkotók gondolataiba, érzéseibe is.